WP Idea: 2 funkcje przydatne przy projektowaniu Twojego kursu. Zobacz!

Zobacz 2 funkcje WP Idea, które przydadzą się podczas projektowania Twojego kursu. Jedna umożliwi przedsprzedaż kursu, druga tworzenie tzw. drip contentu, czyli udostępniania lekcje w określonych odstępach czasu. 

Przedsprzedaż kursu

Wyobraź sobie, że nie masz jeszcze stworzonego kursu lub jesteś w trakcie przygotowywania materiałów, ale już prowadzisz promocję, jest spore zainteresowanie i chcesz wystartować ze sprzedażą. To żaden problem. WP Idea ma wbudowaną możliwość startu kursu z określoną datą, która jest niezależna od daty sprzedaży.

Bardzo często praktykowaną metodą wśród klientów WP Idea jest  przedsprzedaż. Dzięki niej mogą ustawić cenę promocyjną dla kupujących, którzy zdecydują się nabyć kurs jeszcze przed oficjalną premierą. A wiadomo, że wszyscy lubimy promocje i dzięki nim prędzej skusimy się na zakup – mówi Ania Muszyńska, opiekun klienta w upSell.pl. – Dodatkowo z psychologicznego punktu widzenia ograniczony czas sprzedaży sprawia, że produkt jest atrakcyjniejszy. Klient zdaje sobie sprawę, że trwa ona np. 14 dni, a potem jest zamykana i niedostępna. Myśli intensywnie nad kupnem, kalkuluje i odczuwa pewną adrenalinę tuż przed jej zamknięciem. Właśnie dlatego zazwyczaj w ostatni dzień odnotowuje się dość wysoką sprzedaż.

Jak więc wygląda przedsprzedaż kursu? Załóżmy, że rozpoczynasz sprzedaż kursu 1 października, ale dostęp do materiałów będzie odblokowany dopiero 1 listopada. W takim wypadku kursanci mogą zaraz po zakupie kursu zalogować się do panelu, ale lekcje nie będą dla nich jeszcze widoczne. Możesz wybrać dwie możliwości ich ukrycia:

  1. Kursantowi wyświetli się pusta strona z komunikatem: „Zawartość, którą próbujesz zobaczyć, jest jeszcze dla Ciebie niedostępna. Poczekaj do 8:00 1 listopada 2018.”
  2. Kursanci zobaczą poszczególne lekcje, ale będą zablokowane i „rozmyte”. Z dniem startu kursu lekcje się odblokują. Możesz zdecydować, czy chcesz odblokować wszystkie lekcje od razy, czy udostępniać je w ustalonych wcześniej odstępach czasu, np. co tydzień [to tzw. drip content, o którym przeczytasz za chwilę].

Wszystkie lekcje w panelu kursanta niedostępne – rozmyte.

Co ważne, data startu kursu przydzielana jest do kursanta w momencie zakupu kursu. Jeśli zatem ktoś dokona zakupu, a następnie zmienisz datę statu, to ta zmiana nie będzie dotyczyć osób już zapisanych na kurs. Dzięki temu możliwe jest tworzenie nowych edycji kursu, które nie zablokują dostępu kursantom z poprzednich edycji.

Przedsprzedaż kursu, to idealny sposób na podgrzanie atmosfery, szczególnie jeśli liczba uczestników będzie ograniczona lub gdy cena kursu w przedsprzedaży będzie promocyjna. To też świetne rozwiązanie, jeżeli chcesz już wystartować ze sprzedażą, ale potrzebujesz jeszcze czasu, aby dopracować swój kurs. Widok sprzedającego się kursu, to doskonała motywacja do pracy 🙂

Drip Content: Udostępnianie treści z opóźnieniem

Udostępnianie treści z opóźnieniem to bardzo przydatna funkcja, jeżeli projektujesz kurs, w którym poszczególne lekcje mają być udostępnianie w z góry ustalonych odstępach czasu, np. co 3 dni, co tydzień itp. Tak zwany drip content możesz zastosować, gdy:

  • twoi kursanci po każdej lekcji otrzymują pracę domową do wykonania,
  • przesyłasz swoim kursantom materiały dodatkowe do przerobienia i chcesz, aby mieli czas na zapoznanie się z nimi przed kolejną lekcją,
  • chcesz dać czas swoim kursantom na przyswojenie  wiedzy z przerobionej właśnie lekcji.

Co ważne, do każdej lekcji możesz ustawić inny czas opóźnienia, np. po pierwszej lekcji mogą to być 2 dni, po drugiej 5 dni, a kolejne mogą wyświetlać się bez opóźnienia.

Ciągłą sprzedaż kursu, a udostępnianie treści z opóźnieniem

Jeżeli zaprojektowałeś swój kurs tak, aby poszczególne lekcje odblokowywały się np. co tydzień i chcesz prowadzić ciągłą sprzedaż, to również bez problemu ustawisz to w WP Idea.  Nie ma wówczas znaczenia, kiedy kursant dołączy do kursu, bo lekcje będą odblokowywały mu się sukcesywnie i każdy przejdzie taką samą ścieżkę edukacyjną.


Znasz te funkcje WP Idea? Więcej przeczytasz tutaj:

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!


Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*