Nie mogły znaleźć wymarzonej pracy, więc same sobie ją stworzyły! Teraz pomagają w tym innym kobietom!

6 kobiet, w tym 5 mam, które łącznie mają 11 dzieci! Zakładając portal „Mamo Pracuj” stworzyły idealne miejsce pracy dla siebie. Teraz dają szansę na pracę łączącą życie rodzinne z zawodowym innym kobietom. Prężnie rozwijają swój portal, wydały kurs online i stworzyły projekt #MamoPracujwIT. Jak do tego doszły? Przeczytaj ich historię.  

Super Mamy pomagają kobietom znaleźć wymarzoną pracę!

Tworzycie portal „Mamo Pracuj”, który wspiera kobiety, poszukujące pracy pozwalającej łączyć życie rodzinne i zawodowe. Skąd pomysł na taki portal?

Joanna Gotfryd: Pomysł na portal wziął się z życia. Z Agnieszką Czmyr-Kaczanowską znamy się od czasu studiów. Po dyplomie wybrałyśmy różne ścieżki zawodowe, ale w podobnym czasie założyłyśmy rodziny. Kiedy miałyśmy już dzieci, a był to 2011 rok, okazało się, że powrót do pracy po przerwie wychowawczej nie jest łatwy. Agnieszka pracowała zdalnie i mogła liczyć na wsparcie pracodawcy. Ja nie miałam takiej możliwości, a przy szukaniu pracy na hasło praca zdalna lub niepełny wymiar godzin pracodawcy robili wielkie oczy ze zdziwienia.

Okazało się, że powrót mamy na rynek pracy nie jest łatwy?

Joanna Gotfryd: Tak. Zauważyłyśmy też, że nasze koleżanki mamy stoją przed podobnymi wyborami. Chcą pracować, wykorzystywać swój potencjał i możliwości, ale równocześnie chcą mieć czas dla swoich dzieci. Nie znalazłyśmy żadnego miejsca w sieci (bo od początku chciałyśmy działać on-line), które w jakikolwiek sposób wspierałoby mamy w powrocie do pracy, pokazywało możliwości, podpowiadało rozwiązania. I tak od słowa do słowa, siadłyśmy z kartką i zaczęły spisywać, czym ma być „Mamo Pracuj”. Od początku miało być to elastyczne i przyjazne miejsce pracy dla nas. I tak się właśnie stało.

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska: Każda z nas pracuje z domu poza jednym dniem, kiedy spotykamy się wszystkie razem w biurze. U nas nie ma problemu, gdy dzieci chorują lub gdy mają występy w szkole – to naturalne. Po prostu piszemy do siebie “dziewczyny jadę do lekarza z dzieckiem” i tyle. Pracujemy między godziną 9:00 a 15:00, czyli ok. 6 godzin dziennie. No chyba, że prowadzimy kurs, wtedy trochę więcej.

Joanna Gotfryd: W tym roku będziemy świętować 7 lat! Mamy dużą społeczność kobiet – ponad 20 tysięcy, dodatkowo prowadzimy dwie duże grupy na portalu społecznościowym. Nasze dzieci urosły, rodziny się powiększyły i co najważniejsze – już nie robimy „Mamo Pracuj” we dwie, ale mamy prawdziwy Zespół!

Rozwój portalu jest bardzo widoczny. W tym roku wystartowałyście też z kursem dla mam, który ma ułatwić im znalezienie wymarzonej pracy. Czy od dawna myślałyście o takim kursie?

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska: Na początku nie myślałyśmy o kursach online, prowadziłyśmy natomiast warsztaty stacjonarne. Przez 7 lat tworzenia portalu zebrałyśmy sporą wiedzę i poczułyśmy, że czas się nią podzielić. Obserwujemy, że wiele mam, nie wie, jak zabrać się do szukania pracy. Stosują metody znane sprzed kilku, kilkunastu lat, które już nie działają. Pokazujemy im więc, co muszą zrobić, żeby znaleźć nie jakąkolwiek, ale najlepszą pracę!

Anna Łabno-Kucharska: Mamy często mają długie, kilkuletnie przerwy związane z poszukiwaniem zatrudnienia, a chcą znaleźć dobrą pracę w firmie przyjaznej rodzicowi. Nasz kurs w kompleksowy sposób przygotowuje je do poszukiwania pracy zgodnie z aktualnymi trendami, które są obecnie wykorzystywane przez rekruterów.

Kurs miał być więc odpowiedzią na potrzeby mam, które chcą wrócić do pracy. Najpierw przygotowałyście plan, a później przyszedł czas na jego realizację. Czy wszystko poszło tak, jak zakładałyście?

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska: Nie do końca. Nasz kurs miał być początkowo kursem stacjonarnym, w dodatku realizowanym z dotacji. Nie dostałyśmy jednak środków na ten projekt. Stwierdziłyśmy więc, że to idealny moment, aby na tej podstawie opracować kurs on-line i dać szansę skorzystać z niego o wiele szerszemu gronu mam, które chcą wrócić do pracy! Zaczęłyśmy od dopracowania koncepcji merytorycznie, wybrałyśmy narzędzia, a potem przeprowadziłyśmy test – taką wersję “zerową” kursu.

Wersja „zero” miała Wam pomóc dopracować kurs i jeszcze bardziej dostosować go do potrzeb mam?

Anna Łabno-Kucharska: Wiedziałyśmy, że nasz kurs jest dobry, ale dodatkowo potrzebowaliśmy twardych, policzalnych dowodów. Chciałyśmy też sprawdzić, jak będzie odbierany przez kobiety.  Wersja „zero” kursu była bezpłatna. Wiedziałyśmy, że będzie zainteresowanie darmowym produktem i tak też się stało. Zgłosiło się do nas blisko 200 mam, które chciały uczestniczyć w wersji zero kursu. Ostatecznie wybrałyśmy 20, które pomogły nam go dopracować i wiemy, że kilka z nich znalazło lub zmieniło swoje miejsce pracy, właśnie dzięki kompetencjom, które zdobyły w czasie kursu.

Czy nauka przez internet spodobała się mamom? 

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska: Tak! Kursy on-line to idealne narzędzie dla mam, które mają milion różnych rzeczy na głowie i nikłe szanse na wygospodarowanie czasu na kilkugodzinny warsztat z dala od domu. Bo wiadomo: kto zajmie się dziećmi? Kurs on-line daje szansę pracy w trybie, który dla danej kobiety jest najwygodniejszy. Dzięki webinarom, które prowadzimy w trakcie kursu, każda z uczestniczek kursu ma także okazję poczuć wspólnotę działania, zainspirować się, poczuć się częścią społeczności. Taką samą funkcję pełni grupa kursowa na Facebooku.

Jakie narzędzia wykorzystujecie, aby jak najlepiej przekazać Waszą wiedzę?

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska: Korzystamy chyba z wszystkich narzędzi: video, materiały do pracy własnej, zarówno ćwiczenia jak i teksty, webinary i sporo materiałów dodatkowych typu linki, książki itp. Każdy film video ma także osobą ścieżkę dźwiękową – aby można było odsłuchać je off-line. Taka różnorodność sprawia, że kurs nie jest monotonny!

Jak sprzedał się Wasz pierwszy kurs?

Anna Łabno-Kucharska: W pierwszej odpłatnej edycji kursu wzięło udział ok. 40 kobiet – mam, które otrzymały dostęp do lekcji i materiałów na cały rok. Dzięki temu mogą przejść cały program we własnym tempie i wracać do materiałów wtedy, kiedy mają taką potrzebę. Kolejną edycję kursu przygotowujemy na jesień i liczymy, że podwoimy liczbę uczestniczek. Zapisy już trwają, a startujemy 5 listopada.

W jaki sposób promowałyście swój kurs?

Joanna Gotfryd: Promocję prowadziłyśmy w tradycyjny sposób (tradycyjny dla produktu on-line). Wykorzystałyśmy potencjał portalu, nasze listy mailingowe i oczywiście social media. Prowadziłyśmy też live’y i webinar. Zainwestowałyśmy również w reklamę na Facebooku. Uczyłyśmy się jak przygotować kampanię między innymi z poradnika Magdy Pawłowskiej „Jedna kampania do wolności”. Polecam go każdemu, kto chce sprzedać swój produkt cyfrowy.

Oprócz pracy online działacie również poza internetem. Organizujecie warsztaty i spotkania z czytelniczkami. Stworzyłyście też projekt #MamoPracujwIT, dzięki któremu niektóre mamy zmieniły swoje życie zawodowe o 180 stopni!

Joanna Gotfryd: Projekt #MamoPracujwIT to nasze oczko w głowie. Zachęcamy kobiety do zainteresowania się branżą, która wcale nie jest zarezerwowana dla mężczyzn, ale jest przyjaznym miejscem pracy dostępnym także dla mam. Pokazujemy jak się przekwalifikować, jakie zawody są na topie i oczywiście prezentujemy świetnych pracodawców w branży, którzy chętnie zatrudniają kobiety. Ogromnie cieszą nas historie mam, które dzięki naszemu projektowi zdecydowały się zmienić swój zawód i dzisiaj odnoszą sukcesy w branży IT! Wszystkich zainteresowanych odsyłamy na portal i na grupę na Facebooku #Mamo Pracuj w IT.

Jakie są wasze plany na przyszłość? 

Anna Łabno-Kucharska: Już na jesień chcemy uruchomić kolejną edycję kursu online. Wiemy, że jest zapotrzebowanie, mamy sprawdzone to, że kurs działa i przekazujemy w nim wartościowe treści oraz umiejętności. Poza kursem realizujemy nasze inne statutowe działania. Prowadzimy portal, współpracujemy z pracodawcami, realizujemy kampanie employer brandingowe i rekrutacyjne. Pokazujemy inspirujące historie innych kobiet – mam, które zmieniają zawód, zakładają własne działalności, rozwijają się zawodowo. Wszystko po to, aby motywować inne mamy i wspierać je w ich powrocie do pracy zawodowej.

Życzymy powodzenia!


Kurs „Mamo Pracuj” napędza platforma WP Idea.

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!


Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*