Zwiększ zyski przy pomocy jednej prostej techniki!

Jest jedna prosta technika, dzięki której niewielkim wysiłkiem podniesiesz sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Co więcej, przyniesie ona korzyści zarówno Tobie, jak i kupującemu, więc obie strony są zadowolone.

Czy słyszałeś kiedyś o cross-sellu? A może spotkałeś się z określeniem sprzedaż krzyżowa? Te dwie nazwy odnoszą się do tej samej techniki marketingowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży przez zaoferowanie klientom, tzw. produktów uzupełniających. Co to takiego?

Produkty uzupełniające

To produkty bezpośrednio powiązane z produktem głównym, który klient dodał do koszyka. Może to być np.:

  • Przy zakupie butów – szczotka lub pasta czyszcząca
  • Przy zakupie maszynki do golenia – zapasowy zestaw maszynek lub woda po goleniu
  • Przy zakupie laptopa – myszka lub torba
  • Przy zakupie roweru – kask lub bidon
  • Przy zakupie paliwa – hot dog 🙂
  • Itd.

Rozumiesz już o co chodzi? Proponujesz więc produkty, które rzeczywiście mogą przydać się klientowi, a o których być może zapomniał. Może nawet nie wiedział, że masz je w swojej ofercie. Oczywiście nie musi to być jeden produkt, możesz zaproponować ich kilka, ważne żeby uzupełniały ofertę.

A co jeśli masz tylko jeden produkt w sklepie albo nie masz produktów uzupełniających? Wówczas proponuję Ci dwa proste rozwiązania:

  1. Połączyć siły z innym sprzedawcą,  tzn. wymienić się produktami w zamian za udział w zyskach. Obecnie na Facebooku jest mnóstwo grup dla przedsiębiorców i tam możesz szukać osób, które działają w podobnej branży, jak Ty. Zajrzyj chociażby do grupy: Lepsza Sprzedaż Online. Opisz tam czego szukasz, napisz w jakiej branży działasz i jaka współpraca Cię interesuje.
  2. Zaoferować usługę lub produkt cyfrowy w ramach produktu uzupełniającego. Możesz np. zaproponować konsultacje online, audyt strony, szkolenie, kurs internetowy itp. Oczywiście taka usługa musi być spójna z Twoim biznesem i powiązana z produktem głównym.

Żeby stworzyć powiązane produkty, które faktycznie zainteresują klienta, zadaj sobie pytanie: Czego jeszcze potrzebuje mój klient? Co mogę mu zaoferować? Zastanów się też, gdzie będzie Twój klient zanim trafi do Ciebie i gdzie znajdzie się później? To co kupi u konkurencji, możesz przecież zaoferować mu Ty!

Najlepsze miejsce na cross-sell

Jest jedna ważna rzecz, o której musisz pamiętać stosując technikę cross-sell. Produkty uzupełniające najlepiej zaoferować w momencie finalizacji zamówienia, gdy klient jest już gotowy do zakupu i ma tzw. otwarty portfel i łatwiej mu wydać dodatkowe pieniądze. Jeżeli chodzi o sprzedaż internetową to idealnym miejscem na wyświetlenie takiej oferty jest strona – potwierdzenie zamówienia.

Pewnie nie raz, podczas zakupów internetowych, spotkałeś się z takimi ofertami: „Zobacz, co wybrały osoby, które kupiły to, co Ty”, „Może Cię zainteresować również…”, „Ta oferta może Ci się spodobać” itp. To właśnie przykłady sprzedaży krzyżowej. Zazwyczaj na dole strony wyświetlają się produkty powiązane, które klient może przeglądać.

No dobrze, ale jak ogarnąć to od strony technicznej? Jak powiązać te wszystkie produkty, żeby wyświetlały się klientom i aby później automatycznie trafiały do koszyka? Jest na to bardzo proste rozwiązanie – SalesRun, czyli narzędzie do automatycznego zwiększania zysków przez zastosowanie m.in. techniki cross-sell. Jeśli chcesz je przetestować napisz do nas i sprawdź, jak za pomocą kilku kliknięć zwiększać zyski.

Poniżej możesz zobaczyć przykład cross-sellingu w koszyku WP Idea – platformy służącej do tworzenia i sprzedaży kursów.

Zastanów się, w jaki sposób możesz uzupełnić swoją ofertę, a Twoje zyski mogą bardzo szybko wzrosnąć! 🙂

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!



Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*