Proste sposoby na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży. To Cię zaskoczy!

Czy wiesz o tym, że Twój biznes może przynieść jeszcze większe dochody? Bez wprowadzania do sprzedaży kolejnych produktów, bez obniżania cen, bez tworzenia nowej oferty. Wystarczy, że we właściwy sposób wykorzystasz te produkty, które już masz…

Dzisiaj chcę Cię nauczyć stosowania dwóch technik marketingowych, które mają na celu maksymalizację zysków z jednej transakcji. Chodzi o cross-selling i up-selling. Obie techniki zachęcą klienta do dodatkowych zakupów poprzez pokazanie mu, że np.:

  • w sklepie znajdzie produkty, które idealnie uzupełnią produkt, który już nabył (np. zaoferowanie myszki do laptopa, odżywki do szamponu, dodatkowych tuszy do drukarki)
  • w ofercie pojawił się produkt, który może go zainteresować (będziesz o tym wiedzieć, na podstawie analizy jego wcześniejszych zamówień)
  • w sklepie może kupić produkt wyższej klasy, o lepszych parametrach (np. lepszy model laptopa, niż ten który wybrał)

Aby te techniki były skuteczne ważne jest to, w którym momencie procesu zakupowego i w jakim miejscu na stronie wyświetlisz klientowi dodatkową ofertę. Może to zdecydować o tym, czy rozszerzy on swoje zakupy, czy nie. Abyś więc wiedział, jak dokładnie działać, powiem Ci na czym dokładnie polega cross-sell i up-sell.

Cross-sell (sprzedaż krzyżowa)

Cross- selling polega na sprzedaży produktów lub usług uzupełniających produkt wybrany przez klienta. Celem takiego działania jest przypomnienie kupującemu o produktach, które mogą mu się przydać i o których być może zapomniał. Najprostszym przykładem jest dosprzedaż szczotki lub pasty czyszczącej podczas zakupu butów. Na pewno nie raz spotkałeś się z takim cross-sellem nie tylko w internecie, ale również w sklepie stacjonarnym. Zgadza się?

Dzięki sprzedaży krzyżowej zyskują dwie strony: sprzedający – ponieważ klient kupuje dodatkowe produkty u niego, a nie u konkurencji, kupujący – bo ma możliwość szybkiego dokupienia produktu, który może mu się przydać. Zauważ, że nie ma tutaj namawiania, czy „wciskania” produktów na siłę. Oferujesz to, co faktycznie może być klientowi potrzebne.

Stosując tę technikę musisz pamiętać o jednej ważnej rzeczy. Produkty uzupełniające najlepiej zaoferować w momencie finalizacji zamówienia, gdy klient ma już otwarty portfel i łatwiej mu wydać dodatkowe pieniądze. Jeżeli chodzi o sprzedaż internetową to idealnym miejscem na wyświetlenie takiej oferty jest strona – potwierdzenie zamówienia.

Jak taki cross-selling ustawić od strony technicznej? Mogę Ci zdradzić, że projektujemy właśnie narzędzie, które będzie automatycznie tworzyć tego rodzaju oferty maksymalizujące zyski, jeśli więc jesteś zainteresowany jego przetestowaniem, zapisz się na listę osób zainteresowanych.

Mam jeszcze dla Ciebie małe zadanie, przeanalizuj produkty w swoim sklepie i zastanów się, jakie dodatki możesz zaproponować swoim klientom? Jeżeli masz tylko jeden produkt, możesz pomyśleć o stworzeniu dodatkowej oferty (np. konsultacje) lub nawiązać współpracę z osobami, które sprzedają pokrewne produkty i podzielić się zyskami.

Up-sell (sprzedaż dodatkowa)

Up-selling polega na zaoferowaniu klientowi produktów lub usług o wyższym standardzie i w wyższej cenie. O ile w przypadku cross-sellingu zakup dodatkowych produktów realizuje zazwyczaj konkretną potrzebę klienta, to w przypadku up-sellingu nie zawsze musi tak być.

Sztuką jest wyczucie, w którym momencie zakończyć namawianie klienta na droższy produkt, aby nie poczuł się urażony. I nie chodzi tylko o sprzedaż stacjonarną, bo również podczas sprzedaży internetowej kupujący ma możliwość porozmawiać ze sprzedawcą, np. przez telefon albo na czacie wbudowanym w stronę.

Up-sell w biznesie online stosuje się jednak głównie wyświetlając droższe produkty pod produktem aktualnie oglądanym przez klienta. Wracając do przykładu butów, gdy klient ogląda buty sportowe za 99 zł, można poniżej automatycznie wyświetlić mu buty o lepszych parametrach, lepszej firmy lub wykonane z lepszego materiału za 199 zł – 300 zł. W ten sposób można wykreować potrzebę posiadania takich butów lub pokazać klientowi, że takie buty w ogóle istnieją, bo być może wcześniej nie zdawał sobie z tego sprawy i chętnie rozważy taki zakup.

Pamiętaj, że up-sell to nie tylko dosprzedawanie produktów o lepszych parametrach. Możesz np. połączyć kilka produktów w jeden większy pakiet i sprzedawać go drożej. Możesz też stworzyć pakiet ekskluzywny i dołączyć do produktu dostępnego w swoim sklepie dodatkową ofertę (np. analizę strony, konsultacje telefoniczne, dostęp do grupy szkoleniowej).

Up-sell powinien pojawić się jeszcze przed finalizacją zamówienia. W sklepie internetowym, najlepszym miejscem będzie – strona produktu. Jeśli zastanawiasz się, jak zrobić to automatycznie, zapisz się na listę osób zainteresowanych narzędziem, które własnie tworzymy i które zmaksymalizuje swoje zyski. Będziesz mógł je przetestować 🙂

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!



Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*