Jak w 2019 uruchomić swój pierwszy kurs internetowy?

Zamierzasz od jakiegoś czasu uruchomić swój własny kurs internetowy, lecz coś stale Cię od tego odciąga? Ile razy już myślałeś, że jutro będzie najlepszy dzień na to, żeby się nim zająć? No właśnie! W tym artykule podsuwamy diagnozę tego problemu i pomagamy go sprawnie rozwiązać. Nowy, 2019 rok to świetna okazja, nie uważasz?

Co tak naprawdę blokuję Cię przed uruchomieniem swojego kursu?

Na pewno nie jest to brak wiedzy, bo przecież masz jej już sporo i dlatego chciałbyś zacząć ją przekazywać swoim kursantom. A może jesteś jej niepewny i obawiasz się, że ktoś mógłby wytknąć Twoje niedoskonałości? Przypomnij sobie szkołę i moment, gdy Twoja nauczycielka oddawała ocenione sprawdziany… Pamiętasz ten lęk, który wtedy odczuwałeś w oczekiwaniu na poznanie oceny?

No dobra… nie chcemy Cię w tej chwili zadręczać wspomnieniami z przeszłości, natomiast pragniemy uświadomić pewne mechanizmy, które wykształcone w dzieciństwie – pozostały aż do czasów obecnych i tak samo jak wtedy bałeś się oceny, tak teraz istnieje możliwość, że po prostu obawiasz się tego, jak zostanie oceniony Twój kurs.

Wiesz, co musisz zrobić, aby zrobić kurs online?

Pozbądź się myśli, że Twój kurs musi podobać się każdemu. Czy producenci Audi dołują się z powodu tego, że miliony innych ludzi woli jeździć Oplem? Nie! I podobnie będzie z Twoim kursem.. części osób się on spodoba, części nie i jest to całkiem normalne, bo każdy z nas ma inne oczekiwania. Jeśli Ci to pomoże, daj gwarancję satysfakcji i zaoferuj zwrot pieniędzy za kurs w ciągu 30 dni, jeśli kursant nie będzie z niego zadowolony. Skup się na tych osobach, które chcą się od Ciebie uczyć.

Dlaczego perfekcjonizm nie zawsze pomaga?

“Perfekcjonista” – to brzmi dumnie. Osoba określana tym mianem kojarzy nam się dobrze, bo u niej wszystko musi być idealne, poukładane, dopięte na ostatni guzik. Perfekcjonizm to unikanie błędów za wszelką cenę, jednak czy zawsze nam służy? Niekoniecznie, bo niewiele rzeczy spełnia oczekiwania perfekcjonisty, w Twoim wypadku jest to Twój przyszły kurs internetowy.

Tak naprawdę nie wierzysz, że będzie dobry, dlatego wciąż odkładasz ten dzień, gdy zaczniesz pracę nad nim. Uważasz, że ten dobry dzień jeszcze nie nadszedł i sam wmawiasz sobie, że potrzebujesz czasu, aby go stworzyć.

Jeżeli…

  • wciąż poprawiasz to, co wcześniej zrobiłeś i niepotrzebnie tracisz czas,
  • lubisz tylko to, co jest znane, bo coś nowego mogłoby obnażyć Twoje braki i udowodnić Ci, że jednak nie jesteś najlepszy,
  • zaczynanie czegoś nowego jest dla Ciebie trudnym przeżyciem, bo uświadamia Ci, że czegoś nie wiesz i zwiększa ryzyko popełnienia jakiegoś błędu,
  • masz wysokie standardy we wszystkim co robisz i w pocie czoła dążysz do ich spełnienia,
  • wszelkie efekty poniżej Twoich oczekiwań są dla Ciebie porażką,
  • starasz się za wszelką cenę unikać błędów, wręcz czujesz presję, że nie możesz ich popełniać,
  • obawiasz się, że w momencie popełnienia błędu, stracisz szacunek innych ludzi,
  • odkładasz wciąż zrobienie czegoś na później, bo warunki jeszcze nie są tak dobre, jakbyś tego chciał

…to niestety masz typowe objawy perfekcjonizmu. Dobra wiadomość jest taka, że skoro już znasz swojego wroga, to możesz zacząć z nim walczyć.

Może się wydawać, że perfekcjonizm jest użyteczną cechą charakteru, bo przecież – co złego jest w byciu ambitnym człowiekiem, który chce, aby wszystko zostało wykonane doskonale? Zasadnicza różnica jest taka, że perfekcjonistę cechuje chora ambicja polegająca na unikaniu błędów za wszelką cenę, okupiona olbrzymim wysiłkiem w realizacji celów, a tymczasem zdrowa ambicja powinna polegać na dążeniu, nie na unikaniu.

Pozwól sobie na drobne potknięcia, są normalne, zwłaszcza na początku – masz do nich prawo! Niedoskonałe nie znaczy złe, ale takie, które można ciągle ulepszać. Nie pozwól swojej obsesji na punkcie doskonałości zniszczyć marzenia o własnym kursie w nadchodzącym roku.

Skup się na postępach, a nie błędach!

Czy wiesz, że Thomas Edison odkrył żarówkę po przeprowadzeniu ponad 11 000 nieudanych prób? Jeżeli myślałby o każdej kolejnej nieudanej próbie, to wciąż żylibyśmy w ciemnościach. On był jednak zorientowany na wzrost i postęp, każda kolejna próba uczyła go czegoś nowego, wiedział, że musi te błędy popełnić, bo to proces, którego nie da się uniknąć.

Zamiast wciąż czekać na ten najlepszy dzień do rozpoczęcia pracy nad własnym kursem – ten który nigdy nie nadejdzie – przestań myśleć o błędach jakie możesz popełnić, a wyobraź sobie postępy, które zrobisz każdego dnia. Krótko mówiąc, zamień strach przed błędami na motywację wzrostu, pomyśl jak dzień po dniu realizujesz kolejne etapy kursu!

Działaj!

Skup się na procesie – tych małych krokach każdego dnia. Rozpisz sobie cały plan powstania kursu na kolejne, szczegółowe kroki, a te kroki, kolejno rozpisz sobie w kalendarzu. Twoim celem długoterminowym jest uruchomienie kursu, ale pamiętaj, że celem każdego dnia lub tygodnia jest ukończenie tego małego kroku – zadania. W ten sposób będziesz posuwał się naprzód, aż zrealizujesz swój cel długoterminowy.

Zrób pierwszy krok!

Zrób ten pierwszy krok – skorzystaj z niezobowiązującego 30-dniowego okresu próbnego WP Idea i nie karaj się za błędy, które Twoim zdaniem robisz, lecz wynagradzaj za każdy kolejny postawiony krok. Nawet jeżeli nie będzie idealny, to zobaczysz, jak olbrzymią satysfakcję poczujesz – stale posuwając się do przodu.

Pamiętaj!

  • Nie myśl o swoim kursie, jak o jednym wielki kroku, który jutro musisz postawić. Podziel go na małe kroczki i powoli dojdź do celu, jakim będzie uruchomienie kursu i pozyskanie pierwszego kursanta. Niech to będzie Twoje postanowienie na Nowy Rok!
  • Nie ma nic złego w tym, że popełniamy błędy. Gdyby każdy maluch obawiał się tego, że się wywróci, to czy w ogóle nauczyłby się chodzić? Twój pierwszy kurs nie musi być idealny, wielu klientów nawet nie zauważy tego, co według Ciebie jest błędem.
  • Twój kurs nie musi podobać się każdemu. Na pewno będzie miał cechy, które jednym przypadną do gustu, a innym nie. Musisz się pogodzić z tym, tak samo jak z faktem, że niektórzy wolą pływanie, a inni jazdę na rowerze.

    Jeśli chcesz przetestować platformę do tworzenia i sprzedaży kursów WP Idea, napisz do nas, a my ją dla Ciebie zainstalujemy i wstępnie skonfigurujemy.

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!



Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*