Jaki jest najlepszy dzień i godzina na wysyłanie maili?

W jaki dzień najlepiej wysyłać maile? O której godzinie? Kiedy odbiorcy najczęściej klikają w wiadomości? Jeżeli takie pytania krążą Ci po głowie, to dobrze trafiłeś, bo zaraz dowiesz się, jak wynieść swój e-mail marketing na wyższy poziom. Aby odpowiedzieć na te pytania Fresh Mail przeanalizował 11 milionów wiadomości wysyłanych za pomocą swojego systemu. Jakie są wnioski?

Czy warto wysyłać maile?

Zanim jednak zaczniemy zastanawiać się, kiedy wysyłać maile, może zapytajmy, czy kampanie e-mailowe mają w ogóle sens? W czasach, kiedy prym wiodą social media, czy ktoś czyta jeszcze maile? I tutaj mogę Cię zaskoczyć, bo z badań wynika, że 77% konsumentów, chce otrzymywać oferty marketingowe drogą mailową. Ta liczba pokazuje, że nie warto pomijać tej formy komunikacji w swoich działaniach. Trzeba tylko odpowiednio dostosować wysyłane komunikaty do swojej grupy odbiorców. Nie zarzucać ich spamem i ofertami reklamowymi, ale zaproponować coś więcej. Coś czego nie znajdą w żadnym innym miejscu, a przede wszystkim w social mediach.

Ostatnio jedna z blogerek na Insta Stories, opowiadała o swoim wpisie blogowym z recenzją książek. Niby nic nadzwyczajnego, ale pojawiła się też informacja, że wyśle na newsletter informację o konkursie, w którym mogą wziąć udział tylko osoby zapisane na jej listę mailingową. Oczywiście do wygrania były książki. Było to całkiem kuszące i zachęcało do zapisania się na newsletter. Może warto więc zaproponować swoim odbiorcom,  coś wyjątkowego, tylko dla nich – specjalną, tajną ofertę.

My proponujemy naszym czytelnikom w zamian za zapis na newsletter bezpłatny poradnik pt.„3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż” (możesz go pobrać pod tym artykułem). To wiedza, którą dzielimy się tylko z osobami z naszej listy mailingowej. Poza tym osoby zapisane na newsletter są zawsze na bieżąco z promocjami. Jeżeli też chcesz dołączyć, możesz zapisać się do newslettera na końcu tego artykułu 🙂

W jaki dzień najlepiej wysyłać maile?

Jeżeli chodzi o dzień wysyłania maili, to tutaj sprawa jest dość ciekawa. Bo okazuje się, że marketerzy najchętniej wysyłają maile we wtorek, środę lub czwartek, czyli w środku tygodnia. Taki wybór nie jest przypadkowy, chodzi o to, aby wszyscy wdrożyli się na nowo w obowiązki i przejrzeli swoje skrzynki po weekendzie, a dokładniej mówiąc, oczyścili je z weekendowych ofert.

Ale co najciekawsze! Raport pokazuje, że w weekendy odbiorcy niemal 100% częściej otwierają wiadomości, aniżeli marketerzy je wysyłają. Warto więc uwzględnić to w swojej kampanii i wykorzystać tę lukę, bo w weekend na skrzynkach klientów będzie znacznie mniej maili.

Co więcej, wprowadzenie zakazu handlu w niedziele, spowodowało że wiele osób robi zakupy przez internet właśnie w ten dzień, co zwiększa jeszcze szansę na to, że twój mail zostanie odczytany właśnie wtedy. Możesz więc zaplanować specjalną kampanię właśnie na niedzielę.

O której godzinie najlepiej wysyłać maile?

Jeżeli chodzi o godzinę wysyłania maili, to tutaj sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, ponieważ trzeba zwrócić uwagę na to, jakiego rodzaju treści chcemy wysłać – czy będą wymagały od odbiorcy większego zaangażowania (np. mail z dużą dawką informacji lub z linkiem do artykułu), czy będzie to prosty komunikat, na który wystarczy szybko zerknąć. Z czego to wynika?

Rano skrzynki użytkowników są zasypane różnymi wiadomościami – zawodowymi, prywatnymi, reklamowymi – więc zaangażowanie w ich przeczytanie może być dość niskie. W tym czasie użytkownicy skupiają się na rzeczach naprawdę ważnych, a te mniej istotne odczytują raczej powierzchownie lub w ogóle pomijają. Z kolei po południu łatwiej jest wygospodarować dłuższą chwilę, aby uważnie i spokojnie przeczytać maila. Jeżeli więc zastanawiasz się, o której godzinie wysłać maila, pomyśl, jaki komunikat chcesz wysłać.

Ciekawi jesteśmy, kiedy wysyłasz swoje maile? Opowiedz nam o swojej strategii w komentarzu 🙂


Jeżeli chcesz przeczytać cały raport przygotowany przez Fresh Maila, zajrzyj tutaj.

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!



Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*