Jak powstawała WP Idea? Kilka sekretów „od kuchni”!

Wszystko zaczęło się od telefonu od Michała Szafrańskiego, który zadzwonił do nas w sprawie jednego ze swoich projektów (zaraz dowiesz się jakiego). Wtedy zaczęliśmy pracę nad pierwszą platformą do kursów (nie była to jeszcze WP Idea), która składała się z różnych niezależnych komponentów. Dopiero później powstała pierwsza wersja WP Idea. Przyczyniła się do tego jeszcze jedna znana osoba. Kto?

WP Idea to jeden z naszych największych projektów. Jesteśmy dumni z tego, że tak wiele osób korzysta z tej platformy i poleca ją innym. W dużej mierze, obecny wygląd WP Idea jest zasługą jej użytkowników. Mają oni spory wpływ na to, jakie funkcje dodajemy, co zmieniamy i usprawniamy.

Niewiele osób wie, że zanim powstała WP Idea, budowaliśmy platformy szkoleniowe w nieco inny sposób. Możemy śmiało powiedzie, że ojcem chrzestnym naszego sukcesu jest Michał Szafrański, a matką chrzestną Ola Budzyńska (Pani Swojego Czasu).

Początki: Michał Szafrański ojcem chrzestnym WP Idea!

Michała Szafrańskiego to pionier kursów on-line w Polsce. Kiedy zadzwonił do nas i opowiedział o swoim pomyśle na kurs, z chęcią podjęliśmy się tego wyzwania.

– Michał zgłosił się do nas w 2014 roku, kiedy jeszcze nie był milionerem – śmieje się Michał Jaworski, twórca platformy WP Idea. – Przeprowadziliśmy długą rozmowę o projekcie, nad którym wtedy pracował. Był to kurs „Budżet domowy w tydzień”, który szybko odniósł sukces i istnieje do dzisiaj. Później pracowaliśmy jeszcze nad drugim projektem „Pokonaj Swoje Długi”.

Żeby stworzyć te kursy potrzebna była platforma, która ma określone funkcje, tzn. przyjmowanie płatność, przyznawanie dostępu do kursu, wysyłanie loginu i hasła, wystawianie faktury oraz zapisywanie na listę mailingową (do dzisiaj jest to główny korpus naszej platformy). Oczywiście podjęliśmy się tego wyzwania. System, który wtedy stworzyliśmy bazował na różnych narzędziach, m.in. OptimizePress, który tworzył wygląd kursu, Easy Digital Downloads i naszych autorskich rozwiązaniach do obsługi płatności, dostępu itp. W ten sposób powstała nasza pierwsza platforma szkoleniowa. 

Po sukcesie Michała Szafrański, zgłosiła się do nas Ola Budzyńska, która dowiedziała się o upSell.pl z bloga Michała – JakOszczędzaćPieniądze.pl. U niej tworzyliśmy platformę na bardzo podobnych zasadach, jak u Michała Szafrańskiego. Widząc, że te systemy mają dużo powtarzalnych funkcji i że jest na nie zapotrzebowanie, stwierdziliśmy że zbudujemy bardziej kompleksowy system. Dlaczego? Ponieważ tworzenie platform z różnych komponentów ma sporo wad, m.in. problemy z ich rozwijaniem, utrzymaniem i współpracą poszczególnych elementów. Problemem było chociażby to, że aktualizacja jednego komponentu, wpływała na działanie całości systemu.

– Chcieliśmy stworzyć platformę, która zrobi wszystko „od a do z” – wyjaśnia Michał Jaworski – Założenie było takie, że ma to być system prosty w obsłudze i intuicyjny, który umożliwi stworzenie i sprzedaż kursu bez konieczności dodawania dodatkowych wtyczek, komponentów itp. W ten sposób powstała WP Idea.

Pierwszy klient, pierwsza sprzedaż…

Pierwsza wersja WP Idea pojawiał się na przełomie 2016/2017 roku. Wersja ta miała wszystko, co potrzebne, by stworzyć kurs internetowy, czyli:

  • Interfejs generujący panel kursanta, wygląd modułów, lekcji itp.
  • Moduł sprzedażowy, który automatycznie obsługuje sprzedaż i dostęp do treści.
  • Integracje z systemami płatności, fakturującymi i mailingowymi.

Z czasem, gdy popularność WP Idea rosła, otrzymywaliśmy od klientów informacje odnośnie tego, jakie funkcje byłyby jeszcze przydatne. Nie wszystko byliśmy w stanie zrealizować, ale każdą sugestię rozważaliśmy. Nie chcieliśmy, żeby nasz system stał się zbyt skomplikowany.

– Bardzo cenimy informację zwrotną od klientów i wszystkie nadsyłane sugestie zawsze rozważamy – wyjaśnia Michał Jaworski. – Przy WP Idea założenie było takie, że dodajemy te funkcje, które są ogólnie przydatne, nie tylko jednej osobie. Oczywiście priorytetem było dla nas też zachowanie prostoty tych rozwiązań, tak aby nie komplikowały one działania systemu.

Regularnie dodawaliśmy więc nowe funkcje, w ramach aktualizacji kolejnych wersji WP Idea. W 2017 roku udostępniliśmy 28 aktualizacji, a wraz z nimi 85 nowych funkcji i poprawek w WP Idea, m.in.:

  • ustawienie kodu zniżkowego dla klientów
  • sprzedawania kursów w pakietach
  • klonowania kursów
  • śledzenia postępów kursantów (ile lekcji przerobili, gdzie skończyli)
  • udostępnienia treści z opóźnieniem
  • startu kursu z ustaloną datą
  • dodawania wariantów cenowych, np. Start, Plus, Pro
  • sprzedaży kursów na prezent
  • integracji z istniejącym sklepem (WooCommerce, Shoplo)
  • obsługę dostępu abonamentowego.

Jednym z naszych pierwszych klientów, który kupił platformę już w wersji pudełkowej, był Bartek Popiel z LiczySięWynik.pl. Bartek sprzedawał swoje kursy za pośrednictwem zupełnie innego systemie, gdzie ponosił opłaty prowizyjne. Zależało mu na tym, aby stworzyć niezależną platformę, działającą na jego własnym serwerze i domenie. Dzięki WP Idea zyskał pełną kontrolę nad sprzedawanymi kursami, mógł działać pod swoim szyldem, a także przestał ponosić koszty prowizyjne. 

– Michał wdrożył nam platformę i zautomatyzowany cały proces sprzedaży – mówi Bartek Popiel w opinii video, którą dla nas nagrał. – To niesamowicie ułatwia pracę i oszczędza niesłychaną ilość czasu. Sama platforma jest bardzo prosta w obsłudze i intuicyjna dla klientów.

Po wdrożeniu nowej platformy dostaliśmy od Bartka takiego maila:

W minioną środę mieliśmy pierwszy webinar, na którym sprzedawałem kursy przez Twoje rozwiązanie i… zrobiliśmy rekord! W zasadzie inwestycja już nam się zwróciła  Udało się też odzyskać kilka koszyków, ale myślę, że jeszcze możemy to podrasować, żeby zwiększyć ilość odzyskań.

Taka wiadomość to dla nas największa motywacja do pracy i dalszego rozwoju. Cieszmy się, gdy napływają do nas opinie od zadowolonych klientów, m.in. Jasona Hunta, Joanny Glogazy, czyJoanny Manikowskiej (wszystkie opinie możesz zobaczyć tutaj).

WP Idea 2.0!

Niebawem pojawi się wersja WP Idea 2.0. Chcemy, żeby była wyjątkowa i przełomowa! Największą zmianą tej wersji będzie całkiem nowy szablon. Nowoczesny, przejrzysty, i funkcjonalny. To, jak będzie wyglądać, zdradziliśmy już na naszym profilu na Facebooku. Zobacz koniecznie 🙂

Nowoczesny, przejrzysty, funkcjonalny… taki właśnie jest nowy szablon #WPIdea, który pojawi się w najnowszej wersji…

Geplaatst door upSell.pl op Donderdag 7 juni 2018

Zależało nam na tym, żeby szablon był kompatybilny z nowymi funkcjami, które pojawią się w kolejnych wersjach WP Idea. Chcemy dodać m.in. możliwość przeprowadzania quizów i wystawiania certyfikatów. Będziemy również rozwijać kwestie płatności automatycznych subskrypcji. Wersja 2.0 z nowym szablonem planowana jest na lipiec 2018 roku. Będzie dostępna zarówno dla nowych, jak i starych użytkowników (w ramach aktualizacji).


Korzystasz z WP Idea? Ciekawi jesteśmy, jaka jest Twoja ulubiona funkcja? Jeżeli jeszcze nie korzystałeś z naszej platformy, możesz przetestować ją przez 30 dni za darmo. Wystarczy, że do nasz napiszesz 🙂

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!


Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*