Jak efektywnie wykorzystać autoresponder? 3 sprawdzone sposoby

Jak już pisałam we wcześniejszych wpisach, autoresponder to potężne narzędzie w e-biznesie. Każdy przedsiębiorca wie, jak trudno jest zdobyć klienta. Kiedy więc już go zdobędziemy, trzeba zrobić wszystko, aby go zatrzymać i nie oddać konkurencji. W tym pomocny jest właśnie autoresponder. Pomaga on zbudować pozytywne relacje z klientami, informować o nowościach, zachęcać do zakupów itp. 

Pisząc o przykładach zastosowania autorespondera mam na myśli autoresponder wielokrotny, który może wysyłać całą serię wcześniej przygotowanych maili, w ustalonych odstępach czasu. O tych autoresponderach pisałam we wpisie pt. „Jaki autoresponder wybrać? Porównanie”.

Przykłady zastosowania autoresponderów:

1. Kursy mailowe – sposób na pozyskanie klientów

Internauci często szukają w sieci rozmaitych kursów. Ten trend można wykorzystać do pozyskania potencjalnych klientów. Wystarczy tylko stworzyć kurs mailowy. Jeżeli np. działasz w branży SEO, możesz stworzyć krótki kurs o tym, jak dobierać słowa kluczowe. Osoby, które zapiszą się na taki kurs , to twoi potencjalni klienci. Wiesz już, że interesuje ich zagadnienie SEO i należą do twojej grupy docelowej. Najlepiej jeśli kurs będzie darmowy. Nie trzeba wiele, aby go przygotować, a zyskać można naprawdę sporo.

Użytkownik zapisując się na kurs, zostawia swojego maila i przez określony czas dostaje wiadomości z poszczególnymi lekcjami. Ty natomiast zyskujesz adres mailowy osoby, która potencjalnie może stać się twoim klientem. Kurs będzie bez przerwy budował dla ciebie bazę adresową. Wszystko będzie działo się automatycznie, więc to czysty zysk. Po skończonym kursie można wysłać użytkownikom maila z ofertą sprzedażową. Warto jednak pamiętać, aby nie robić tego w sposób nachalny. 

2. Jak nie wypuścić klientów do konkurencji?

Powszechnie znany jest fakt, że utrzymanie klienta jest o wiele tańsze, niż zdobycie nowego. Trzeba więc zrobić wszystko, aby był on zadowolony z naszych usług i nie odszedł do konkurencji. Ważne, aby obsługa – szczególnie ta posprzedażowa – była zrozumiała i prosta dla klienta. Doświadczeni przedsiębiorcy z pewnością wiedzą,że problemy klientów związane z zamówieniami często się powtarzają. Na tej podstawie warto skonstruować kilka prostych i czytelnych maili, w których znajdą się istotne dla klientów informacje. Chętnie wrócą oni tam, gdzie zakupy nie były czymś męczącym i skomplikowanym. 

Poza tym nie można zapominać o kliencie, w momencie kiedy zrealizujemy jego zamówienie. Warto wysłać do niego maila z zapytaniem, czy towar dotarł, czy spełnił jego oczekiwania, czy jest z niego zadowolony itp. Taki prosty mail pozwala zbudować z klientem relację i wyróżnić się czymś na tle innych firm. 

Na podstawie dokonanych zakupów można dosprzedawać klientom kolejne produkty, jest to tzw. cross selling. Zmniejszy to prawdopodobieństwo przejścia do konkurencji. Klient nie będzie szukał produktów na własną rękę, bo dostanie je od nas. 

3. Budowanie relacji i przywiązanie do marki

Autoresponder jest bardzo pomocny w budowaniu relacji i zdobywaniu zaufania klientów. Jedno jest ważne. Nie można ich zasypywać zautomatyzowanymi wiadomościami marketingowymi. Ważne, aby w mailach, które wysyłamy do klientów, przedstawić siebie w roli eksperta  i przyjaciela. Trzeba pamiętać, że klient nie jest gotowy do zakupu  w momencie zapisania się na listę.

Nawiązywanie relacji warto zacząć więc od maila powitalnego, zaproponowania pomocy, przesłania ciekawych informacji, newsów itp. Nie można być nachalnym. Maile sprzedażowe i promocyjne nie mogą dominować. Jeżeli klient poczuje, że może nam zaufać sam poprosi o to pomoc, a stąd już prosta droga do pozyskania oddanego klienta. 

[elementor-template id="18339"]

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*