Cała prawda o tym, jak automatycznie sprzedawać kursy on-line na własnej platformie!

Masz świetny kurs on-line, który chcesz sprzedawać? Chcesz, żeby sprzedaż przebiegała sprawnie, szybko i bezproblemowo? Zastanawiasz się, jak zautomatyzować cały ten proces? My wiemy to doskonale i chętnie podzielimy się tą wiedzą.

Zacznijmy jednak od podstaw. Zapomnijmy o automatyzacji. Cały proces sprzedażowy można obsługiwać przecież „ręcznie”. Chodzi tutaj m.in. o wystawianie i przyjmowanie płatności, zmianę statusu zamówienia, wysyłanie maili, generowanie faktur itp. To wszystko można zrobić ręcznie. Klikać mail po mailu, zamówienie po zamówieniu, faktura po fakturze… Wyobraź więc sobie, że klikasz już pięćdziesiątą, setną fakturę, dochodzą kolejne i kolejne… Męczące? Ale poczekaj!

Sprzedaż kursu to nie wszystko, wiesz o tym prawda? Twoi kursanci oczekują też wsparcia. Z pewnością w skrzynce mailowej czekają wiadomości z pytaniami, opiniami, komentarzami. Każdy liczy na to, że szybko odpiszesz. A ty musisz obsługiwać zamówienia, wystawiać faktury, przyjmować płatności… i tak w kółko. Czy widzisz, że Twój kurs, który miał być szybkim i wymarzonym biznesem, w pewnym momencie stał się koszmarem.

Myślisz, że to tylko teoria? Że tak się nie dzieje? Zapewniam Cię, że są osoby, które wolą wszystko robić ręcznie, bo myślą, że w ten sposób zaoszczędzą pieniądze. Zapominają jednak o czasie. O tym, ile czasu i energii pochłania taka ręczna obsługa sprzedaży.

Ręczne sprawdzanie płatności, wystawianie faktur i inne czynności są nie tylko czasochłonne, ale również łatwo o pomyłkę – wyjaśnia Michał Jaworski, pomysłodawca platformy WP Idea. – Wyobraźmy sobie taki przykład. Otrzymaliśmy przelew od klienta, który został wykonany z konta np. żony. Niestety w przelewie widnieje nazwisko panieńskie żony i w zasadzie nie wiemy komu wysłać dostęp do kursu. Korzystając z systemu płatności wszystko dzieje się automatycznie, transakcje mają specjalne identyfikatory, a platforma samodzielnie kontroluje statusy transakcji.

Na szczęście jest coś takiego jak automatyzacja. Wiesz, że sprzedaż można w dużej mierze usprawnić? Te wszystkie płatności, faktury i zamówienia mogą być realizowane automatycznie. Bez Twojego udziału! Klient po prostu składa zamówienie, płatność wpływa na Twoje konto, automatycznie zmienia się status zamówienia (co wiąże się z automatycznym uzyskaniem dostępu do kursu), następnie system automatycznie generuje fakturę i wysyła ją do klienta. (Słowo automatycznie, nie bez powodu pojawiło się tutaj tak wiele razy.)

Zobacz, ile czasu zostaje Ci na inne ważne kwestie związane z kursem, np. promocję, pomoc kursantom itp. Wydaje Ci się, że wdrożenie takiej automatyzacji, to coś skomplikowanego i drogiego? Nic bardziej mylnego. Koszty korzystania np. z systemu fakturującego zaczynają się już od kilku złotych miesięcznie (w Fakturownii to tylko 6,40 zł miesięcznie). Poza tym platforma WP Idea, która służy do tworzenia i sprzedaży kursów, jest zintegrowana z wszystkimi systemami niezbędnymi do automatycznej sprzedaży. Można więc powiedzieć, że WP Idea to kompletny system do obsługi i sprzedaży kursów internetowych. 

Co jest potrzebne, aby sprzedawać kurs on-line na własnej platformie? Sprawnie, szybko i AUTOMATYCZNIE!

Zanim opowiem o wszystkich systemach, które pomagają w automatyzacji sprzedaży, chce wspomnieć o tym, dlaczego warto w ogóle tworzyć i sprzedawać kursy na WŁASNEJ PLATFORMIE. W internecie są oczywiście portale, na których można umieścić swój kurs i w taki sposób go sprzedawać, ale myślę, że jest to rozwiązanie dla osób, które traktują sprzedaż kursu jako dodatek do swojego biznesu. Jeżeli natomiast myślisz poważnie o swoim kursie, jest to sztandarowy produkt Twojego biznesu i chcesz, aby był postrzegany profesjonalne, to rozważ stworzenie go na własnej platformie. (W jednym z naszych artykułów wspominał o tym Bartek Popiel z liczysiewynik.pl. Artykuł znajdziesz tutaj.)

Kurs na własnej platformie to przede wszystkim pełna kontrola nad sprzedawanymi kursami, działanie pod swoim szyldem, a także koniec z kosztami prowizyjnymi, które trzeba ponosić, korzystając z ogólnodostępnej platformy kursowej. 

Wróćmy jednak do tematu automatycznej sprzedaży. Taka automatyzacja jest możliwa, jeżeli posiadasz kurs na własnej platformie, np. WP Idea. Tutaj wszystkie systemy usprawniające sprzedaż są zintegrowane. Mówię o:

  • systemach płatności – WP Idea posiada możliwość łatwej integracji z najpopularniejszymi operatorami płatności w Polsce (np. DotPay PayU, czy Tpay) oraz z systemem PayPal. Możliwe jest włączenie jednej lub kilku bramek płatności. O tym, jaki system płatności wybrać przeczytasz tutaj.
  • systemach fakturujących – za pomocą integracji z systemami fakturującymi (np. Fakturownia, czy iFirma) możesz automatycznie wystawiać i wysyłać faktury za zakupione kursy. Więcej o systemach fakturujących przeczytasz tutaj.
  • systemy mailingowe – dzięki integracji z systemami mailingowymi (np. GetResponse, MailerLite, czy FreshMail) możesz automatycznie tworzyć listy klientów w swoim systemie mailingowym. To idealny sposób na budowanie relacji z klientami i prowadzenie skutecznego marketingu. O systemach mailingowych przeczytasz tutaj.

W WP Idea wybór odpowiedniego systemu płatności, systemu fakturującego, czy systemu mailingowego to kwestia kilku kliknięć. Wszystko jest zintegrowane. Nie musisz samodzielnie budować kompletnego systemu sprzedaży, jak to jest np. w platformach zagranicznych, które kuszą atrakcyjnymi cenami, jednak nie oferują tak kompleksowego rozwiązania, jak WP Idea.

Korzystając z WP Idea, nie martwisz się o obsługę zamówień, wydawanie dostępu do kursu (konta tworzone są automatycznie), czy wystawianie faktur. Proces składania zamówienia w WP Idea powstał na bazie naszych doświadczeń we wdrożeniach systemów płatności, które oferujemy od 2011 roku – wyjaśnia Michał Jaworski. – Formularz zamówienia jest bardzo prosty, nie zawiera wielu niepotrzebnych pól. Po złożeniu zamówienia kupujący jest automatycznie logowany do platformy (gdy kupuje po raz pierwszy), a konto tworzone jest w tle – nie trzeba się rejestrować przed złożeniem zamówienia. Cały proces nie jest przypadkowy i ma ułatwić zakup.

Zobacz, jak proste jest stworzenie kursu i zintegrowanie go z wszystkimi systemami ułatwiającymi sprzedaż:


Jeżeli chcesz przetestować platformę WP Idea przez 30 dni za darmo, napisz do nas 🙂 Masz pytania dotyczące automatyzacji i sprzedaży kursów on-line, odezwij się, a z chęcią pomożemy 🙂

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!



Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

2 comments

  1. Marta

    Witam.

    Szkolenia online mam od 2012, ale potrzebuję automatyzacji płatności i zapisów na kurs w przypadku płatności. Co Państwo mogą zaoferować i w jakiej cenie?

    Pozdrawiam
    Marta Pyrchała-Zarzycka

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*