[Case Study] Wdrożenie platformy kursowej dla Bartka Popiela z Liczysięwynik.pl

Nauka za pośrednictwem komputera, tabletu czy smartfona, w wygodnym dla kursanta miejscu i czasie, to coraz popularniejszy trend. Dlatego też popularność kursów online rośnie i wielu klientów zgłasza się do nas z pytaniami o rozwiązanie, które pozwoli im na tworzenie i sprzedaż kursów internetowych. Jakiś czas temu takie zapytanie przysłał również Bartek Popiel z bloga liczysiewynik.pl. W wiadomości napisał:

Dostałem na Was namiary od Michała Szafrańskiego i Oli Budzyńskiej. Prowadzę blog i od ponad 5 lat sprzedaję kursy online. Do tej pory robiłem to przez www.ementor.pl, ale chciałbym przejść “na swoje”.

Bartkowi zależało głównie na tym, aby stworzyć niezależną platformę działającą na jego własnym serwerze i domenie. Dzięki temu zyskał pełną kontrolę nad sprzedawanymi kursami, mógł działać pod swoim szyldem, a także przestał ponosić koszty prowizyjne. Ementor również umożliwia tworzenie kursów online, jednak standardowo pobiera prowizję w wysokości 30% sprzedaży.

Wybieramy najlepsze rozwiązanie

Kiedy wysłuchaliśmy potrzeb Bartka, zaproponowaliśmy mu dwa rozwiązania. Pierwsza propozycja, to instalacja gotowej do działania platformy z wbudowanym szablonem, integracją z płatnościami, integracją z systemem fakturującym i systemem mailingowym. Platforma ta powstała na bazie naszych kilkuletnich doświadczeń z wdrażania tego typu systemów. Drugie rozwiązanie to platforma „szyta na miarę” dostosowana do indywidualnych potrzeb, które zastosowaliśmy m.in. u Oli Budzyńskiej (Pani Swojego Czasu) i Michała Szafrańskiego.

Bartek zdecydował się na rozwiązanie pierwsze, czyli instalację gotowej do działania platformy WP Idea, dostosowując jej wygląd do własnych potrzeb – mówi Michał Jaworski, z upSell.pl. – Taka personalizacja jest bardzo prosta i intuicyjna w wykonaniu, dzięki dostępnym w oprogramowaniu specjalnym opcjom. Oprócz wbudowanego szablonu, integracji z płatnościami, systemem fakturującym i mailingowym, posiada również wiele innych opcji, np. możliwość tworzenia kodów zniżkowych oraz dowolnej liczby kursów.

Instalacja i zarządzanie platformą

Platforma WP Idea w całości oparta jest o system WordPress i autorskie rozwiązania. Jej uruchomienie i skonfigurowanie jest bardzo szybkie i proste. Poradzi sobie z tym nawet osoba o niewielkich umiejętnościach technicznych. Mimo to staramy się pomóc w konfiguracji tak, aby od razu możliwe było utworzenie i sprzedaż kursu.

Tworzenie kursów jest bardzo intuicyjne dzięki wbudowanemu kreatorowi, który niemalże prowadzi użytkownika za rękę. Sam kurs może startować z określoną datą, jego zawartość może być uwalniana automatycznie, a dostęp do jego treści może być ograniczony czasowo z opcją przedłużenia (płatności abonamentowe).

Zwiększamy sprzedaż

Bartek dla swojej platformy zdecydował się również na dodatkowy moduł odzyskiwania koszyków i nieopłaconych zamówień, który automatycznie zwiększa sprzedaż. Jak działa taki dodatek?

– Moduł ten monitoruje formularz zamówienia i jeśli wykryje nieukończoną próbę zakupu, to po pewnym czasie wysyła maila do osoby, która nie ukończyła zakupów z zapytaniem, czy pojawiły się jakieś problemy i z zachętą do dokończenia transakcji – wyjaśnia Michał Jaworski. –  Instalując ten moduł, możemy również automatycznie wysłać maile do osób, które złożyły zamówienie, ale go nie opłaciły. Tym nieskomplikowanym zabiegiem możemy zwiększyć sprzedaż.

WP Idea w akcji!

Po wdrożeniu nowej platformy dostaliśmy od Bartka maila:

W minioną środę mieliśmy pierwszy webinar, na którym sprzedawałem kursy przez Twoje rozwiązanie i… zrobiliśmy rekord! W zasadzie inwestycja już nam się zwróciła  Udało się też odzyskać kilka koszyków, ale myślę, że jeszcze możemy to podrasować, żeby zwiększyć ilość odzyskań.

Taki mail to dla nas najlepsza nagroda. Platforma WP Idea cały czas jest rozwijana, a jej użytkownikom dostarczane są aktualizacje. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i uwagi. W odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez Bartka w ramach jednej z aktualizacji przygotowaliśmy integrację z systemem mailingowym, z którego korzysta.

Warto też wspomnieć o wynikach finansowych, jakie uzyskuje Bartek. Wiemy, że to nie zasługa samej platformy, ale wierzymy, że jej przemyślany, zoptymalizowany formularz zamówienia, automatyczne zakładanie kont i przejrzystość się do tego przyczyniły.

Zobacz również opinię Bartka o platformie:


Ty też chcesz taką platformę – napisz do nas! Pytaj śmiało, chętnie porozmawiamy o rozwiązaniu idealnym dla Ciebie 🙂

Czas na Twój sukces!

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pozwolą Ci natychmiast zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera i dołączysz do naszej społeczności przedsiębiorców. Dzięki temu nie przegapisz też informacji o promocjach!



Administratorem Twoich danych osobowych będzie Michał Jaworski, ul. Bielawy 22, 62-530 Kazimierz Biskupi, e-mail: kontakt@upsell.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności. Ponadto, odnajdziesz je w wiadomości potwierdzającej zapis do newslettera.

2 comments

  1. Maria Tamara

    Bardzo dobra opcja ze sprzedażą własnych kursów online w ten sposób 🙂

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*