Wielkimi krokami zbliża się nowe! Nowe, przełomowe wydanie WP Idea. Dużo czasu poświęciliśmy na opracowanie szablonu, który będzie wizytówką WP Idea 2.0. Jest nowoczesny, funkcjonalny i przejrzysty. Jak wyglądało projektowanie takiego szablonu? Który etap wymagał najwięcej pracy? I dlaczego w ogóle zdecydowaliśmy się na tę zmianę? Posłuchaj naszej historii.
Kiedy tworzyliśmy szablon do pierwszej wersji WP Idea nie mieliśmy jeszcze pełnego obrazu tego, jak nasza platforma będzie wyglądać. Szablon stworzony był z myślą o bardzo podstawowych funkcjach, tymczasem WP Idea cały czas się rozwijała i dochodziło wiele nowych elementów. W 2017 roku wydaliśmy aż 28 aktualizacji, a wraz z nimi 85 nowych funkcji i poprawek w WP Idea (przeczytasz o nich w tym artykule). Można więc powiedzieć, że szablon nie nadążał za projektem.
– Chcieliśmy stworzyć wersję szablonu, która będzie współgrała z obecną wersją WP Idea oraz z tym, co mamy w planach – mówi Michał Jaworski, pomysłodawca platformy. – Zależało nam także na tym, żeby odświeżyć szablon i nadać mu nowoczesny wygląd.
W nowym szablonie poprawiliśmy kilka kluczowych elementów. Jest m.in. większy obszar roboczy, dzięki czemu praca z kursem jest przyjemniejsza. Przenieśliśmy także niektóre elementy informacyjne na górną belkę (m.in. czas trwania lekcji, poziom trudności, postęp), więc są one cały czas widoczne dla kursanta.
Poprawiliśmy również nawigację, dzięki czemu poruszanie się po kursie jest jeszcze łatwiejsze niż dotychczas. Dodatkowo zoptymalizowany został panel administracyjny, ponieważ gdy dochodziły nowe funkcje, zbytnio się skomplikował. Chcieliśmy go nieco oczyścić i poukładać na nowo, aby edycja kursu była prostsza i przyjemniejsza.
– Kiedy spytaliśmy użytkowników o opinie na temat starego szablonu, w zdecydowanej większości były one pozytywne i nie było większych zarzutów – mówi Ania Muszyńska, opiekun klienta w upSell.pl – Najważniejsze dla naszych klientów jest to, żeby szablon był przejrzysty i łatwy w nawigacji. Tego trzymaliśmy się projektując nową wersję.
Oprócz odświeżenia starych elementów, dodaliśmy też zupełnie nowe, które kursantom mają ułatwić naukę, a twórcom sprzedaż i zarządzanie treścią. Kursanci będą mogli m.in. tworzyć notatki podczas przerabiania lekcji (opcja ta zostanie dodana w kolejnych aktualizacjach). Do nowego szablonu dodana jest też strona z opisem produktu – zaprojektowana wraz z bocznym sidebarem, który widoczny jest przez cały czas przy przewijaniu strony. Pomyśleliśmy też o tym, żeby w formularzu zamówienia umieścić informacje budujące zaufanie: gwarancję satysfakcji, informację o bezpiecznych płatnościach i bezpiecznej stronie.
Kolejne aktualizacje przyniosą jeszcze więcej nowości, bo w WP Idea pojawią się m.in. quizy i certyfikaty. Szablon jest już dostosowany do tych dodatków i będą się one świetnie prezentować.
Jak projektuje się szablon do kursu?
Prace nad nowym szablonem zaczęliśmy w październiku 2017 roku, ale już wcześniej prowadziliśmy rozmowy z Moniką Loryńską z Pixel PR. Uzgodniliśmy, że wzorujemy się na obecnym szablonie, bo się sprawdza i podoba klientom. Planowane było odświeżenie szablonu z uwzględnieniem naszych dotychczasowych doświadczeń i przemyśleń. Na tej podstawie powstały pierwsze makiety – czyli nieklikalne wersje szablonu, jeszcze bez koloru. Makiety robi się po to, aby ustalić i zobrazować układ wszystkich elementów na stronie. Na ich podstawie decyduje się, co w tym układzie zmienić, zanim przystąpi się do bardziej zaawansowanych prac. Poniżej możesz zobaczyć makiety do szablonu WP Idea.
– Ten etap projektowania szablonu był dla nas najbardziej czasochłonny – mówi Michał Jaworski. – Wnosiliśmy dużo poprawek, które konsultowaliśmy z naszym całym zespołem. Wiedzieliśmy, że odpowiednie ułożenie poszczególnych elementów w kursie jest bardzo ważne, bo przekłada się na wygodę jego użytkowania i zadowolenie klientów.
Gdy zaakceptowaliśmy finalną wersję makiet, przyszedł czas na projekt graficzny. Można w skrócie powiedzieć, że było to „pokolorowanie makiet”. Graficy musieli dobrać odpowiednie kolory, obrazki, tła, elementy graficzne i ikonki, tak aby szablon odpowiadał naszym oczekiwaniom. Oczywiście na tym etapie również było sporo konsultacji i wprowadzania zmian. Finalnie, w nowym szablonie do wyboru będą cztery wersje kolorystyczne: standardowa, kobieca, męska i uniwersalna (za chwilę je zobaczysz). Ostatnim etapem prac z grafikami było pocięcie szablonu do wersji HTML. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania szablonu do WP Idea, czym zajmuje się już nasz programista.
Wracając jednak do kolorystyki. Istotne było dla nas, aby w szablonie nie było elementów i kolorów, które mogą rozpraszać użytkownika. Szablon ma być przejrzysty i przyjemny w odbiorze. Cztery wersje kolorystyczne, możesz zobaczyć poniżej:
Kiedy? Kiedy?
Wydanie nowej wersji WP Idea 2.0 planowane jest w październiku 2018 roku. Początkowo myśleliśmy o tym, aby był to szablon dodatkowo płatny, ale ostatecznie doszliśmy do wniosku, że udostępnimy go wszystkim za darmo – zarówno nowym użytkownikom, jak i tym, którzy już korzystają z WP Idea (otrzymają go w ramach aktualizacji do wersji 2.0).
Naszym celem jest, żeby WP Idea była jak najlepszym narzędziem i każdy mógł z niego korzystać w równym stopniu – wyjaśnia Michał Jaworski. – Mimo, że ta aktualizacja będzie dla nas dosyć kosztowna, to satysfakcja i zadowolenie klientów jest dla nas najważniejsze. To nasz prezent z okazji wydania wersji 2.0 i podziękowanie za zaufanie.
Czy cena WP Idea ulegnie zmianie? Prawdopodobnie ceny zostaną podniesione po premierze. Kiedy? Tego jeszcze dokładnie nie wiemy. Warto więc podjąć szybko decyzję o zakupie, tym bardziej, że cena zakupu obowiązuje także przy odnowieniach licencji! Jeżeli więc zastanawiasz się nad zakupem WP Idea, to w podjęciu decyzji pomogą Ci zdjęcia nowego szablonu. Zobacz, jak rewelacyjnie może wyglądać Twoja platforma kursowa:
Koniecznie daj znać w komentarzu, co myślisz o nowym szablonie 🙂 Oceń go od 1 do 5 (najlepsza)!
Przeczytaj też o tym, jak powstawała WP Idea. A wszystko zaczęło się od telefonu od Michała Szafrańskiego…(czytaj dalej).
[elementor-template id="18339"]
Czy jest możliwość wklejenia linku do dokonania płatności za kurs na stronie sprzedazowej, poza WP Idea. Czy jest możliwa sprzedaż bez dodawania produktów do koszyka, który w przypadku sprzedaży szkolenia jest zbędny, a nawet niechciany.
Link sprzedażowy można wkleić na dowolnej stronie. Po podaniu linku bezpośredniego do zakupu danego kursu klient przechodzi bezpośrednio do formularza zamówienia 🙂