Remarketing, czyli jak wycelować w klienta?

Udało się! Na stronę Twojego sklepu wchodzi już wielu internautów, czyli potencjalnych klientów. Jednak z jakiegoś powodu, część z nich opuszcza go już na pierwszej stronie, a część rezygnuje z zakupów na kolejnych podstronach. Niestety, tak jak w tradycyjnym sklepie – tylko mała grupa internautów staje się klientami i wychodzi z “torbami” pełnymi zakupów.

Czy zastanawiasz się czasami, ile osób odwiedziło Twój sklep, ale z jakichś powodów opuściło go przed sfinalizowaniem zakupu? Warto to sprawdzić, ale co najważniejsze, dowiedzieć się, co zrobić, żeby powrócili?

Remarketing w sklepie, zacznijmy od podstaw!

Czy istnieje jakiś sposób, by trafić z reklamą do osób odwiedzających Twój sklep? Pewnie słyszałeś już o pojęciu “remarketing”. To sprytne narzędzie służące do walki o uwagę klienta. Działanie marketingowe, którego celem jest nakłonienie użytkownika do powrotu na stronę sklepu i przeprowadzenia transakcji. Taki cel osiąga się np. poprzez wyświetlanie specjalnych banerów reklamowych na odwiedzanych przez tego użytkownika stronach internetowych.

Przykład? Jeżeli odwiedziłeś sklep z elektroniką w poszukiwaniu najnowszego iPhone’a, to jest duże prawdopodobieństwo, że później produkty z jabłuszkiem, będą wyświetlać Cię się również na innych stronach, np. portalach społecznościowych. (Oczywiście, jeśli właściciel sklepu z elektroniką zainwestował w remarketing).

To obopólna korzyść, ponieważ klientowi ukazują się reklamy produktów, które interesują, sprzedawca zaś precyzyjniej “celuje” w swojego klienta. Trafiony i… zadowolony.

Jak to w praktyce wygląda?

Nadal wydaje Ci się, że nie wiesz o co chodzi? To przypomnij sobie uczucie, gdy oglądałeś w sklepie internetowym buty, a potem przez resztę dnia na Facebooku “śledziły” Cię banerki z obuwiem. Zgadza się! Ktoś w Ciebie “wycelował”.

Dla kogo jest remarketing?

Remarketing to bardzo dobre rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą przypomnieć internautom o swojej ofercie. Jeżeli ktoś odwiedził Twój sklep i oglądał produkty, to znaczy, że był zainteresowany ofertą. Przypomnij mu o swoim sklepie. Powalcz o klienta, inaczej ktoś inny o niego zawalczy!

Dlaczego warto?

Zalet korzystania z remarketingu jest mnóstwo! Przede wszystkim to, że pozostajesz z użytkownikiem w “stałym kontakcie” i przypominasz mu się. Wyświetlony przekaz reklamowy zachęca i motywuje go do powrotu do sklepu.

Co więcej, działania remarketingowe są skuteczne również w zastosowaniu do tych, którzy już dokonali zakupu. Możesz im zaproponować produkty “podobne do”, które w jakiś sposób będą powiązane z ich wcześniejszym zakupem. Być może nawet o nich nie wiedzą, a jednak ich potrzebują.

To dopiero początek!

Pamiętaj, że działania remarketingowe skutkują przede wszystkim budowaniem długotrwałej relacji z klientem, o to właśnie chodzi. Zadowolony klient, który kupił wielokrotnie to najlepsza reklama.

Ponadto ilość wyświetlanych reklam danego sklepu, które ogląda odbiorca, mogą mieć znaczący wpływ na wiele decyzji zakupowych. Remarketing sprzyja więc budowaniu pozytywnego obrazu firmy w świadomości klientów. Jest to działanie bardzo skuteczne, przynosi stosunkowo szybkie i zadowalające efekty.

A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak powalczyć o klienta, obejrzyj wykład Michała Jaworskiego (założyciela upSell.pl), pt.„Porzucony koszyk, czyli szansa na lepszą sprzedaż”


Jeżeli masz pytania, napisz, chętnie odpowiemy 🙂

[elementor-template id="18339"]

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*