Sprzedajesz kursy internetowe, biznes dobrze działa, myślisz więc o poszerzeniu swojej oferty o produkty fizyczne (planery, kalendarze, książki itp.). Widzisz, że coraz więcej osób idzie w ten trend? Pani Swojego Czasu sprzedaje planery, książki, notatki wizualne, notesy itp. Michał Szafrański sprzedaje książki, Katarzyna Frenczak-Sito (Kukumag) – oprócz swoich kursów, sprzedaje meble i akcesoria do pokoju dziecięcego. Po co to wszystko? Po co bawić się w sprzedaż produktów fizycznych, które przecież trzeba gdzieś przechowywać i zajmować się ich dystrybucją (pakowanie, wysyłka itp.)?
Wprowadzając produkty fizyczne do swojego biznesu, możesz:
- wzbogacić swoją ofertę,
- stworzyć pakiet VIP i połączyć produkt cyfrowy z produktem fizycznym (np.kurs on-line + planer/notatki/książka) lub odwrotnie, tak jak robi to np. Michał Szafrański, który sprzedaje – książkę „Finansowy Ninja” + dwa ebooki i kurs on-line w jednym pakiecie. Czyli przy zakupie produktu fizycznego automatycznie dołącza produkt cyfrowy.
- sprzedawać pomoce naukowe (notatki, ćwiczenia, książki), dzięki który praca z kursem będzie jeszcze bardziej efektywna.
- trafić do zupełnie innej grupy odbiorców – tych, którzy wolą np. przeczytać książkę, zamiast realizować kurs on-line.
Kilka produktów na jednej platformie
Jeżeli oprócz kursów on-line chcesz sprzedawać również produkty fizyczne i mieć wszystko w jednym miejscu, to wystarczy, że zintegrujesz WP Idea z wybraną przez siebie platformą sprzedażową. Tobie ułatwi to sprzedaż, a klientom zakupy. Z takiej integracji korzysta m.in. Ola Budzyńska (Pani Swojego Czasu), która w swoim sklepie sprzedaje kursy on-line oraz autorskie produkty fizyczne.
WP Idea można zintegrować z WooComerce albo Shoplo. Czym różnią się te dwa systemy?
– WooCommerce to sklep na własność oparty o WordPressa, który stawia się na własnym serwerze. Daje on większe możliwości, jeżeli chodzi o dodatki, rozszerzenia itp. – wyjaśnia Michał Jaworski, twórca upsell.pl – Shoplo z kolei to usługa, za którą płacisz co miesiąc określoną kwotę. To dobre rozwiązanie dla osób, które dopiero zaczynają, bo próg wejścia jest zdecydowanie niższy. Podstawowy sklep w WooCommerce możesz mieć już za 997 zł. To opłata jednorazowa. W Shoplo najtańszy pakiet wynosi 49 zł za miesiąc.
Integracja z Shoplo jest bardzo łatwa. Wystarczy powiązać kursy w Shoplo z WP Idea. Dzięki temu przy zakupie kursu w Shoplo, generować będzie się sprzedaż w WP Idea i dane będą wysyłane automatycznie. Podobnie jest z WooCommerce. Wystarczy pobrać i zainstalować oprogramowanie oraz odpowiednią wtyczkę. Dalsza integracja jest już bardzo łatwa, a w razie problemów, pomaga nasz support.
Jeżeli skupiasz się wyłącznie na produktach elektronicznych, również możesz stworzyć swój własny sklep i sprzedawać np. e-booki, konsultacje, audyty, podcasty, audiobooki, grafiki itp. Wszystkie produkty będą w jednym miejscu, a co najważniejsze obsługa sprzedaży – przyjmowanie płatności, realizacja zamówień, wysyłanie produktu – będzie zautomatyzowana. W ten sposób można odzyskać sporo czasu i energii, które zazwyczaj traci się na ręczne wykonywanie tych czynności.
[elementor-template id="18339"]