Jak skutecznie sprzedawać kursy online?

Jest pewien sprawdzony sposób na to, aby Twój kurs sprzedawał całą dobę. Nawet przez sen. Nie potrzebujesz do tego żadnej wiedzy technicznej. Nie musisz się niczego uczyć. Sprzedaż kursów online jeszcze nigdy nie była tak prosta.

Sprzedaż kursów online. Dlaczego warto?

Czy wiesz, co jest obecnie bardziej pożądane od pieniędzy i czasu? Dzieci od tego uciekają, a dorośli często żałują, że nie pragnęli tego, gdy byli mali. To kolejny dowód na to, że los lubi z nas zażartować. Ponieważ czasem zmusza ludzi do podejmowania ważnych decyzji, gdy nie są do tego dojrzali.

Tą cenniejszą od czasu i pieniędzy rzeczą jest wiedza. Ponieważ odpowiednio ją wykorzystując, możesz zyskać i czas, i pieniądze. Obecnie niezwykle atrakcyjną formą jej przekazywania są kursy online. Domyślasz się dlaczego?

Odpowiedź jest prosta. Kurs online pozwala na wygodne zdobywanie wiedzy w każdym miejscu i o każdej porze. Przed monitorem, tabletem czy ekranem telefonu. W dresie, pod kocem, z kubkiem ciepłej herbaty. Bez makijażu lub z nieogoloną twarzą. To Ty decydujesz, kiedy i jak często masz zamiar się uczyć. W ten sposób kurs online można dostosować do indywidualnych potrzeb i planu dnia. To zdecydowana przewaga e-learningu nad szkoleniami stacjonarnymi.

Sprzedaż kursów online otwiera ogromne możliwości dla twórców. Wreszcie, aby zgromadzić zainteresowanych, nie jest potrzebne rezerwowanie sali w odpowiednim terminie czy angażowanie osób trzecich i sponsorów. Nie wspominając już o kosztach, które za tym stoją. Sprzedaż kursu online pozwala ominąć cały ten organizacyjny ambaras. Potrzebne Ci są jedynie komputer, dostęp do sieci oraz wybranie rodzaju kursu, który chcesz przygotować.

Sprzedaż kursów online. Jaki kurs internetowy stworzyć?

Czujesz, że lada chwila eksplodujesz wiedzą, jeżeli nie podzielisz się nią z innymi? Stwórz kurs online! Jednak, zanim to zrobisz, przemyśl, jak powinien wyglądać. Rodzaj kursu najlepiej dopasować do materiału oraz dziedziny, której będzie dotyczył. Przełoży się to na sposób jego promocji oraz sprzedaży.

Kurs online to nie wideokonferencja lub nagranie z wystąpienia. Oferuje znacznie więcej. Najczęściej składa się z części teoretycznej i praktycznej. Pierwsza stanowi wstęp do omawianego zagadnienia. Druga pokazuje – często w formie ćwiczeń – jak skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę. Najprościej wyobrazić to sobie na przykładzie kursu języka obcego, w którym wykorzystanie go w mowie i piśmie poprzedzone jest nauką słownictwa oraz zasad gramatycznych.

Jaki kurs internetowy stworzyć? Tak naprawdę wszystko zależy od Twojej kreatywności. Może on mieć formę e-booka lub nagrań wideo. Dopuszczalne są formy od tekstowych po wykorzystujące zaawansowane narzędzia prezentacji audiowizualnej. To dlatego kurs online warto zaplanować i przemyśleć. Odpowiedzieć sobie na pytanie „Jaka forma będzie najbardziej odpowiadała mi oraz moim kursantom?”.

Sprzedaż kursów online. Rodzaje kursów internetowych

Nie wiesz, jak powinien wyglądać Twój kurs online? Warto sprawdzić, jakie są ich podstawowe rodzaje. Należą do nich:

E-book – kurs online najczęściej w formie PDF. Najmniej skomplikowany, służący za podręcznik, po który można sięgnąć w każdej chwili i w każdym miejscu. Zaletą e-booków jest prostota, możliwość wygodnego noszenia ich ze sobą na tablecie czy telefonie, a nawet wydrukowania.

Kurs e-mailowy – również oparty na plikach PDF, z tą różnicą, że są one cyklicznie dostarczane do kursantów w formie mailingu.

Kurs audio – kurs online w formie nagrań dźwiękowych, popularny głównie w przypadku nauki języków obcych.

Kurs wideo – coraz popularniejsza forma kursów, jednak wymagająca znacznie większego zaangażowania od kursów w postaci tekstowej. E-learning wideo jest czasochłonny i wymaga platformy, na której umieścić można nagrania. Zwykle dzieli się na moduły.

Wyzwanie – nastawione na zaangażowanie i często przeprowadzane np. w grupach facebookowych. Kurs online w formie wyzwania składa się z materiału podzielonego na małe partie umożliwiające wykonanie kursantom poszczególnych wyzwań. Tworzona na jego potrzeby grupa posiada charakter wspierającej się wspólnoty. Wprowadza to czynnik wzajemnej motywacji uczestników szkolenia.

Sprzedaż kursów online przez sklep internetowy

Sprzedaż kursów online 24 godziny na dobę przez cały rok? Nawet na urlopie i w święta? Dziś nie brzmi to niewiarygodnie. Sprzedaż kursów online może łatwo stać się dochodem pasywnym. Najlepszym na to sposobem okazuje się dystrybucja przez sklep internetowy.

O zaletach wirtualnych witryn sklepowych nie trzeba długo przekonywać. Sklep internetowy nie wymaga wynajmowania lokalu bądź magazynowania produktów. Nie posiada też ograniczonej przestrzeni. Jest tani w utrzymaniu. Każdy klient trafi do niego od razu i z każdej części świata. Nie trzeba w nim być, by funkcjonował. Sprzedaje nawet, gdy jesteśmy na urlopie.

Obecnie sklep internetowy umożliwia nie tylko łatwe wprowadzanie i porządkowanie produktów czy usług. Za pomocą komunikatora w formie czatu można prowadzić konwersację z aktualnie odwiedzającym witrynę Klientem. Na wszystkie pytania odpowiesz z telefonu, nawet gdy jesteś po drugiej stronie globu. Taka szybka komunikacja może okazać się kluczowa w powodzeniu sprzedaży.

Zalety sklepu internetowego z powodzeniem wykorzystać można podczas sprzedaży kursów online. Sprawdzi się on przede wszystkim w przypadku sprzedaży  e-booków, poradników, pojedynczych nagrań wideo lub audio. Najlepiej, aby system sprzedażowy był dostosowany do sprzedaży, produktów elektronicznych, tak jak np. WP Seller.  Do sprzedaży większego kursu najlepsza będzie specjalnie dedykowana do tych celów platforma WP Idea.

Sprzedaż kursów online. Wygodna platforma na własność

Jak w 20 minut zarobić kilkaset tysięcy złotych? Odpowiedź brzmi: sprzedać atrakcyjny kurs online. Te liczby to nie mit. To wynik sprzedaży kursów online u osób z silną marką i zbudowaną społecznością głodną wiedzy. Przeważnie osiągają go kursy wideo. To najatrakcyjniejsza obecnie forma e-learningu. Choć przygotowanie kursu wideo bywa niezwykle czasochłonne, przekłada się to na jego jakość. To z kolei wpływa na wyższą cenę i większy zysk.

Popularność kursów wideo nie dziwi. Odbiorcom lepiej pracuje się z osobą, którą widzą. Która mówi i pokazuje. To ostatnie bywa zbawienne w przypadku szkoleń np. z obsługi programów czy narzędzi internetowych. Pozwala na testowanie krok po kroku nowatorskich rozwiązań, uczenie się ich i w końcu praktyczne wykorzystanie.

Niestety, złożoność kursów wideo wiąże się z pewnym utrudnieniem. By móc z nich korzystać oraz je sprzedawać, wymagana jest oddzielna platforma. Tymczasem nie każdy jest wziętym programistą. Nie każdy ma też czas i chęci, by uczyć się od podstaw tworzenia stron. Podobnie nie będzie miał w planie zlecania tego osobom trzecim. Szczególnie, gdy nie zaczął jeszcze zarabiać na kursie, a już naraża się na duże wydatki. Co wówczas robić?

Rozwiązaniem problemu okazać się może platforma WP Idea. Jednorazowa inwestycja zapewnia nam wygodną platformę do kursów internetowych. Jej obsługa jest dziecinnie prosta i nie wymaga żadnej wiedzy technicznej. Gotowa platforma bez abonamentu i prowizji to doskonała opcja dla tych, którzy pragną pasywnego dochodu z kursów, szerokim łukiem omijając uczenie się skomplikowanych opcji.

Sprzedaż kursów online może być prosta!

Masz już plan na własny kurs online? A może dawno leży i czeka, aż go sprzedaż? Nie ma co czekać – czas zacząć zarabiać! Skontaktuj się z nami i wypróbuj, jak działa wygodna platforma do sprzedaży kursów WP Idea


Przeczytaj również:

[elementor-template id="18339"]

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.

*