Media społecznościowe to dziś olbrzymi rynek, na którym każdy znajdzie swoich klientów. O ile jeszcze kilka lat temu, jak mantrę powtarzano hasło „jeśli nie ma Cię w internecie to nie istniejesz”, tak teraz podobną tezę można postawić w odniesieniu do social mediów, a szczególnie Facebooka, z którego w Polsce korzysta już niemal 17 milionów użytkowników. Każdy z nich może być Twoim potencjalnym klientem!
Tak olbrzymia ilość użytkowników Facebooka sprawia, że konkurencja w tym miejscu też jest bardzo duża. Co za tym idzie, nie wystarczy reklamować się na Facebooku. Aby reklama była skuteczna i nie wydrenowała do dna Twojego portfela, należy wszelkie działania marketingowe, wcześniej przemyśleć i wybrać te, które w Twojej branży przyniosą największy efekt. Dziś podpowiadamy, jakie działania reklamowe są absolutnie niezbędne, aby skutecznie konkurować w walce o klienta na Facebooku.
1. Zainstaluj pixel konwersji
Pixel konwersji to fragment kodu, który śledzi zachowanie klientów Twojego sklepu internetowego, po to, abyś mógł wykorzystać te dane i zoptymalizować kampanię reklamową oraz zbudować grupę docelową, do której będziesz kierował reklamy. Pixel umożliwi Ci śledzenie takich działań jak sprzedaż, czy porzucenie koszyka, dzięki czemu będziesz mógł z reklamą swoich produktów wrócić do klientów, którzy dokonali konkretnych działań w Twoim sklepie.
To podstawa dalszych działań promocyjnych dlatego, żeby osiągnąć najlepsze wyniki, rekomendujemy zainstalowanie pixela jeszcze przed uruchomieniem pierwszej kampanii, bo w ten sposób będziesz miał czas na to, aby poznać profile osób odwiedzających Twój sklep. Na podstawie tych danych odpowiednio zoptymalizujesz swoją kampanię.
2. Zastosuj dynamiczną reklamę produktów
Reklama dynamiczna pozwoli Ci wyświetlać reklamy jedno lub wielo-produktowe tym klientom, którzy obejrzeli stronę danego produktu, dodali go do koszyka, czy wykonali inne akcje w sklepie.
Zapewne zauważyłeś, że wiele sklepów internetowych bombarduje Cię na Facebooku ofertami dokładnie tych samych produktów, które ostatnio oglądałeś. Ten sposób reklamy jest jednym z najbardziej skutecznych, jeśli chodzi o odzyskanie niezdecydowanych klientów, dzięki reklamom tworzonym na podstawie ich aktywność w Twoim sklepie internetowym.
3. Użyj reklamy karuzelowej do promocji produktów
Ten typ reklamy umożliwia wyświetlenie wielu produktów w pojedynczym poście reklamowym, dzięki czemu daje klientom możliwość porównania i wyboru spośród większej gamy produktu. Można jej również użyć do pokazania zalet jednego, konkretnego produktu.
Podobnie jak reklamę dynamiczną, “karuzelę” można łatwo skonfigurować w Managerze Reklam. Co więcej, te same produkty możesz wykorzystać w ramach dynamicznej kampanii reklamowej.
4. Uruchom kampanię retargetowaną
Za pomocą kampanii retargetowanych możesz kierować komunikaty reklamowe zarówno poprzez standardowe reklamy, jak i wcześniej wymienione: dynamiczne, czy jedno oraz wielo-produktowe.
Dzięki zastosowaniu kampanii retargetowanej, współczynnik klikalności CTR jest 10 razy większy niż w przypadku standardowej reklamy, a ponad 70% odwiedzających, chętniej klika w ten rodzaj reklam. Ponadto reklamy retargetowane aż 10-krotnie zwiększają świadomość Twojej marki, dzięki czemu użytkownicy, wpisując w wyszukiwarkę poszukiwany produkt lub usługę łączą ją z Twoim brandem.
5. Poszukaj nowych klientów dzięki funkcji 'Lookalike Audiences’
Funkcja „Lookalike Audiences” umożliwia znalezienie nowych klientów w oparciu o cechy Twoich poprzednich odbiorców. Jej działanie wspiera algorytm Facebooka, który na podstawie profili klientów, którzy zainteresowali się Twoimi produktami, typuje innych użytkowników, którzy wykazują podobne cechy i prawdopodobnie również będą zainteresowani odwiedzinami w Twoim sklepie.
Ta funkcja to jedna z najbardziej skutecznych metod budowania grup docelowych dla Twoich przyszłych kampanii.
Jak przełożyć liczby na sprzedaż?
Facebook daje Ci ogromną bazę danych o Twoich klientach, także tych potencjalnych. Jak je wykorzystać w połączeniu z powyższymi działaniami?
Żeby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, tak naprawdę potrzebujesz więcej konwersji, którą zwiększysz dzięki:
- dobrze wyprofilowanemu ruchowi, zamiast przypadkowym odwiedzającym,
- zwiększeniu liczby powracających klientów.
Wyżej wymienione sposoby pozwolą Ci zrealizować oba założenia, lecz kluczem do sukcesu będzie testowanie różnych form reklamy i mierzenie ich skuteczności, a następnie ich optymalizacja. Dzięki temu szybko podniesiesz sprzedaż w swoim sklepie nawet przy niewielkim budżecie reklamowym.
Podsumowanie:
- Facebook to ogromna baza Twoich potencjalnych klientów – nie pomiń tego kanału komunikacji w swoich działaniach reklamowych.
- Zainstaluj pixel konwersji w swoim sklepie internetowym – to podstawa do tworzenia skutecznych kampanii reklamowych i ich optymalizacji.
- Retargetowana kampania reklamowa to klucz do dużej skuteczności przy małym budżecie reklamowym – statystyki mówią same za siebie.
- Dzięki narzędziom reklamowym Facebooka precyzyjnie określisz grupę docelową oraz zwiększysz liczbę powracających klientów – dzięki tym dwóm parametrom, wielkość Twojej sprzedaży poszybuje do góry.